Skoči na glavno vsebino

35. Nacionalni otroški parlament

V ponedeljek, 7. 4. 2025, je v državnem zboru RS potekal 35. Nacionalni otroški parlament. Na parlamentu smo se delegati iz cele Slovenije pogovarjali o šoli in šolskem sistemu. Glavno temo šola in šolski sistem smo razdelili na 4 podteme: odnosi in sodelovanje, metode in načini učenja/poučevanja, učne vsebine, vrednote in odgovornosti.

Pri vsaki podtemi smo oblikovali sklepe. Ugotavljali smo, da imajo učitelji vedno manjšo avtoriteto, kar močno vpliva na odnose in sodelovanje učencev.  Želimo si več medgeneracijskega povezovanja z različnimi aktivnostmi. Opažamo tudi, da kazni (vzgojni ukrepi, opomini), ki jih učenci dobijo zaradi neprimernega vedenja, niso učinkovite. Največji problem so starši, ki včasih prehitro verjamejo otrokom in obtožijo učitelje ali šolo, da so krivični. Konflikti so del odraščanja, življenja. A pomembno je, da se jih naučimo reševati z nenasilnimi in konstruktivnimi strategijami. Učenci si želimo pravičnega reševanja sporov – da bi učitelji prisluhnili vsakemu udeležencu posebej.

V šolah pouk poteka po ustaljenem učnem načrtu, ki pa nam otrokom ne ponudi vselej potrebnih vsebin za življenje. Šolski načrt na področju učnih vsebin potrebuje nove predmete in spremembe pri že obstoječih. Dodatni vsebine kot so finančna pismenost, IKT za šolske potrebe (torej PPT, Excell, umetna inteligenca s kritično presojo), prva pomoč, preživetje v naravi, retorika; spletna varnost, bi se lahko v začetku vključevala v predmet DKE.

Pomembno  nam je, da se uvede več športnih aktivnosti, več taborov od 1. do 9. razreda. Ti prispevajo k dobri razredni klimi. Dostopni naj bodo vsem.

Začetek karierne orientacije bi moral potekati od 7. razreda dalje. Otroci za nadaljnje šolanje želimo spoznati različne srednje šole, predmetnike, pogoje za vpis, možnosti zaposlitve.  NPZ-ji so velik stresni dejavnik za nas in za učitelje. Želimo si več konkretnih informacij o snovi in načinu ocenjevanja NPZ-jev. Učenci se ne zavedamo, da so v NPZ-jih vsebine od šestega razreda naprej, naučeno radi pozabimo, če se ne zahteva kot predznanje v višjih razredih. S prenizkim odstotkom ima učenec tako lahko onemogočen vpis na želeno šolo.

Mobiteli so izjemno slabi za medsebojno komunikacijo. Tablice in mobiteli se ne bi smeli uporabljati kot sredstvo za učenje, v šolah bi morali bolj slediti omejitvi le-teh.

Kadar imajo učenci teste in ocenjevanja takoj po počitnicah, le te niso zares počitnice, ampak priprave na ocenjevanje.

Ugotovili smo, da imamo otroci težave z razumevanjem, kaj vrednote sploh so, kako jih pridobimo oziroma kaj naj jih omejuje. Izpostavili smo vrednote, vezane na šolski sistem, kot so spoštovanje, samostojnost in empatija. Pogosto se dogaja, da nam odrasli, starši in učitelji, zapovedujejo, katere vrednote bi nam morale biti pomembne, a jih sami nismo zmožni razviti in pri tem potrebujemo pomoč.

                                                                                            Povzeto po zapisniku Regijskega parlamenta

Sofia Ela Černe, 9. a

Povezava do prispevka na 24ur novice

Dostopnost